Hoe ziet mijn werkdag eruit?

Ik ben na 8 maanden ziekte (zware opstoot van lupus) terug gaan werken, voltijds starten zag ik niet echt zitten dus momenteel werk ik 4 dagen per week, van maandag tot donderdag.
Zo heb ik na mijn werkweek 3 dagen de tijd om te recupereren en dat heb ik echt wel nodig!

6u45 - 7u :  opstaan, dit verloopt heel moeizaam. Heel mijn lichaam doet pijn, ik kraak langs alle kanten 😒 en waggel zoals een eend naar de badkamer. Het kost me zoveel moeite om me aan te kleden. Ik moet zeker make up aanbrengen om de rode gloed in mijn gezicht te verdoezelen en de wallen onder mijn ogen minder te doen opvallen. Ik steek er wel wat tijd in, maar dan voel ik me toch wat zelfzeker om onder de mensen te komen.


7u : kids wakker maken, waarna de drukke ochtendspits begint. Ik vraag me af waar ze hun energie vandaan halen 👭

7u15 : ik drink eerst mijn koffie en neem mijn medicatie, momenteel zo'n 8 pilletjes. Eten lukt me s'morgens echt niet, mijn lichaam moet eerst nog ontwaken. Ik weet dat ik hierin een fout bega maar gelukkig ontbijten mijn kids wel goed.

8u10 : kids naar school brengen en doorrijden naar mijn werk dat gelukkig vlakbij is.

8u20 tot 16u20 : gedurende  mijn werkdag probeer ik veel water te drinken. S' ochtends heb ik altijd ontzettend veel dorst en dit komt waarschijnlijk omdat ik s'nachts vaak zweetbuien heb. Enkel in de namiddag drink ik een cola om een energiedipje te voorkomen. Ik probeer  zo gezond mogelijk te eten gedurende mijn werkdag, ik eet s'middags vaak een slaatje en ik heb steeds fruit mee 🍎🍇. Koekjes probeer ik zo weinig mogelijk te eten omdat ik aan de cortisone zit en ik probeer mijn gewicht wat onder controle te houden. Wat wel moeilijk is want ik heb constant honger! Jammer genoeg zie je het wel aan mij dat ik cortisone inneem, zeker mijn hamsterwangetjes verraden dit 😊
Mijn werkdag gaat altijd snel voorbij, mijn werk is namelijk heel variërend. Ik zit gelukkig niet constant aan mijn bureau. Eigenlijk zou ik beter eens een stappenteller kopen, want uiteindelijk stap ik toch heel wat af. Hierdoor heb ik wel elke namiddag pijn aan mijn enkels en knieën. En dan is het tijd om nog een pijnstiller in te nemen. Ik kan geen aantal op mijn pijnstillers per dag plakken, mijn maag laat me wel weten wanneer ik er genoeg heb genomen.

16u30 : bij mijn thuiskomst moet ik me eerst even in de zetel zetten om te bekomen van mijn werkdag, dit klinkt misschien raar maar ik ben dan echt wel moe/doodop. Gelukkig zorgt mijn man voor het eten waarvoor ik hem dan ook heel dankbaar ben. S' avonds heb ik dan ook geen energie meer om nog het één en ander in het huishouden te doen. Ik voel me hier vaak erg schuldig om. Het enige wat me nog lukt is de kids hun lessen opvragen. Ik neem wel iedere avond een warm bad om me te ontspannen en dit doet enorm deugd. Het helpt voor mijn gewrichtsklachten en mijn spieren voelen een stuk soepeler aan.

19u : naar het nieuws kijken, mailtjes lezen, facebooken, nog naar een programma kijken.

21u : avond medicatie innemen en me klaar maken om naar bed te gaan. Vaak ben ik al in de zetel in slaap gevallen 😴. In het begin van de week slaap ik meestal nog goed, af en toe kan ik wel moeilijk inslapen en word ik s' nachts wakker van de pijn of de zweetbuien. Naar het einde van de week toe heb ik vaak slapeloze nachten, de pijn is dan niet meer te harden.

Indien jullie tips hebben voor tijdens de werkdag of tips voor het slapen gaan, laat het me dan gerust weten. Onderaan deze pagina kan je de tips noteren bij opmerking invoeren.




Reacties

  1. Tjonge, jij hebt wel heel veel nare klachten, zeg! Enorm knap van je dat je zoveel uren werkt en het allemaal (min of meer) volhoudt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iemand met een chronische aandoening zoals lupus (of reuma, MS,...) heeft vaak te kampen met verschillende klachten en pijnen. Ik kan het momenteel aan om 4/5 te werken, maar ik lig dan wel bijna volledig het hele weekend uitgeteld in mijn zetel. Zodat ik weer voldoende gerecupereerd ben om terug te gaan werken op maandag.

      Verwijderen

Een reactie posten